top of page

Ekskurzija (generacija 2023/2024)

Kroz desetodnevno putešestvije, učenici naše škole ove godine su na maturskoj ekskurziji obišli djelove Italije, Španije i Francuske.

Na put smo krenuli 29. septembra, preko Debelog brijega, hrvatskim auto -putem u večernjim časovima stigli u Lido di Jezolo.

Sljedećeg dana brodićima smo se prevezli do Venecije, gdje nas sačekaše mletački trgovci , ali ovaj put im dažbine plaćali nijesmo.

U predivnoj i suncem okupanoj Veneti prošli smo pored Mosta uzdaha koji povezuje Duždevu palatu sa zatvorom preko kanala Rio di Palazzo. Obišli smo trg svetog Marka i uskim uličicama sa mnogobrojnim radnjama stigli do nezaobilazne atrakcije i ujedno i napoznatijeg mosta Rijalto.

Ako uspijete da nađete neki santimetar slobodan, napraviće se i neka fotka, jer tu uvijek vrvi od ljudi kao u košnici.

Slobodno vrijeme su mnogi iskoristili da pođu do crkve Santa Maria i na licu mjesta obnove stihove Laze Kostića i ostanu kao i Laza zatečeni pred pred tom divnom građevinom. Jedan dan je malo da se obiđu sve znamenitostič, ali su neki uspjeli da se i gondolama provozaju i uživaju u još jednoj atrakciji ovoga grada.

U večernjim časovima nastavljamo put za Španiju i poslije duge vožnje stižemo u Ljoret de Mar, mali turistički grad u provinciji Đirona jedno od najljepših lljetovališta u Španiji.

Da je tako uvjerili smo se i sami, I uživali u svakom slobodnom trenutku.

Iz Ljoreta smo sljedećih dana obilazili Barselonu i riječima je teško opisati sve sto ovaj grad nudi i šta smo vidjeli. Remek djelo napoznatijeg katalonskog arhitekte Gaudija Sagrada familia je sigurno najposjećenija destinacija, koju smo i mi sa divljenjem posmatrali kao i kuće koje je sagradio: Kasa Batljo i Kasa Mila.

Najpoznatija ulica La Rambla je mjesto kulturnih atrakcija ,ali je prepoznatljiva i po uličnim umjetnicima i njihovim performansima. Na dnu ulice je Kolumbov spomenik i njega smo najboje zapamtili ,jer smo se tu okupljali za povratak u Ljoret. Obišli smo brdo Monžuik,odakle se pruža predivan pogled na grad i luku i stigli do čuvenog Španskog

sela,svojevrstnog muzeja arhitekture i kulture Španije gdje je smješteno117 zgrada, trgova i ulica tipičnih za 15 različitih oblasti Španije.

Veoma interesantna je bila i posjeta Akvarijumu koji predstavlja jedan od najvažnijih akvarijuma u Evropi, gdje je smješteno oko 1100 životinja i 450 različitih vrsta. Puni utisaka od svega viđenog, umorni od cjelodnevnih obilazaka, ali ipak spremni da svaku noć u Ljoretu budemo u diskoteci i dodatno se zabavimo i opustimo.

Napuštamo Španiju i krećemo put Azurne obale gdje nas u jutarnjim časovima dočekuje Kan, panoramsko razgledanje grada i zaustavljamo se u Nici da odmorimo i doručkujemo.

Nastavljamo put prema Monaku, dolazimo do kneževe palate, ali nas na kafu ne pozvaše, pa nastavismo do Monte Karla, potrošismo na voćkice po neki euro u kazinu, čisto da tiket imamo kao suvenir.

Nastavljamo put do Celle Ligure i Sanrema gdje smo prenoćili i poslije doručka odlazimo za Veronu, gdje obilazimo Julijinu kuću,,trg Erbe gdje se nalazi jedan od najbolje očuvanih rimskih amfiteatara ove vrste.

Povratak u Lido, noćenje , i naredni dan tržni centar, priprema za put ,obilazak Trsta i nastavljamo put Crne Gore.

Jednom riječju, vrijedjelo je.